egész

2010.06.14. 11:15

akkor vagyok teljes, ha hétről hétre van mit megfejteni, ha megyek s csinálom és szenvedek és küszködöm vele, meg vért izzadok de látom eredményét. most meg napról napra csak ülök és nincs semmi fejtegetni való, csak az a sok barom ember a városban, itt szemben az út túloldalán, a ház előtt és még a ligetben is, nehogy csendben el tudjak gondolkdoni azon hogy hogyan tovább.
megváltást vártam attól, hogy elmászok könyvesboltba s valami könnyű, finom, amolyan Hofis nyári olvasmányt szerzek. itthon ki is néztem magamnak, olvastam belőle részletet, büdös szót nem értettem belőle, gondoltam épp megfelelő lesz.
persze (eddigi) kedvenc könyvesboltomban semmi olyan nem volt amit kerestem volna.
alapvetően a filozófia szekció tele van "valósítsd meg önmagad" meg "lépj a szeretet útjára" meg "istenes" szarokkal (már elnézést ha megbántok valakit, beleértve magamat is). s hol van Tőzsér, kinek írásába beleszerelmesedtem mostanság?
kérdeztem eladóhölgyikét a kipécézett könyvről, aszonnya benne sincs a rendszarban, majd mosolyogva közölte, hogy én mindig olyan jó könyveket keresek, amikről ők sosem hallottak.
hát izé. jó. inkább nem mondtam semmit, mert hölgyike úgyamúgy beszerzett nekem majd 2 hónapnyi utánajárkálással egy régebbi kiszemeltet, amit tényleg sehol nem lehet kapni.
kár hogy most épp nem arra vagyok rázizzenve. Anci is hülyén nézett rám hogy mást nem veszünk? ne vegyük meg amit a múltkor néztél csak nem fért bele a keretbe?
aztán méginkább hülyén nézett amikor közöltem, hogy most egy kicsit elég volt Jézusból meg Istenből, most valami elmetorna kéne mert leáll itt nekem, érzem. és ha agy leáll, test is befárad, lélek elkezd halódni, pontosan tudom mi következik ezek után, éveken keresztül szenvedtem tőle, s most nincs kedvem hozzá. letargia, távozz tőlem.

alapvetően az a baj, hogy istenített nagyokosok közül egyetlen egyben NEM csalódtam, s talán emiatt a filozófia az ami egyedül kikapcsol és örömet is bír okozni. de most nem "tömeges" filozofálgatásra vágyódik test és elme, csak úgy magamnak akarom az érzést, hogy milyen lehet denevérnek, zsiráfnak, pirosnak, barnának, asztalnak, bátornak vagy Szókratésznek lenni. pláne bátor Szókratésznek. bár jelenleg se bátor se Szókratész nem vagyok (asztallét már inkább bejátszik). inkább vagyok ismét Plótinosz, öreg és érthetetlen. néha még vak is kicsit, ugyanis felfogás belassult, ennek köszönhetően lassabban fogom fel amit látok, ami igen kellemetlen, s néha veszélyes is. de hát vigyáznak helyettem magamra az Égiek, emiatt nem görcsölök.
azon inkább, hogy kezdek megint hisztis, sírós-kibukós lenni, ami annyira de annyira nem fér már bele önképembe. megint nagytakarítani kéne, mi is az ami belefér, mi az ami nem, kukába vele. mit akarok milyen legyek? mi legyek? ez az ülős-merengős kupac szar biztosan nem, bulizós,látszat-üresfejű picsa sem, bár az manapság olyan nagyon trendi. kár hogy kiráz a hideg az affektálástól meg a vinnyogástól, mert amúgy biztosan népszerűbb lennék.
itt van ám már belül jövendőbeli önkép kezdemény, csak még furi. azt hiszem sosem gondoltam volna, hogy olyan leszek, ugyanakkor másra sem vágytam. csak valahogy magamra kéne ölteni. hátrahagyni mindazt ami hátráltat ebben és konok kos módjára ezt az utat kéne követni.
csak ezzel az a bajom, hogy néha olyan mint amikor hirtelen fogysz/hízol/nősz/összemész, elmész vásárolni és a megszokott méretet veszed aztán otthon konstatálod hogy ez nem jó bazdmeg. de miért nem? nézed magad a tükörben és csak akkor kapcsolsz, hogy megváltoztál. és megint meg kell tanulnod mi áll jól neked. a régi göncöket meg vagy kidobod, vagy megtartod annak reményében hogy egyszer még jó lesz.
de jó lesz? vagy ezek a lelki fogyások/hízások/növések/összemenések végelegesek?
jó lesz még a félretett lelkigönc valamikor? mert ha felveszed már megváltozott lélektestedre kényelmetlen lesz... nem fogod jól érezni magad benne. akkor meg minek megtartani? szép emléknek? a szekrény kapacitása is véges. dobjak ki mindent? de annyi új göncöm meg még nincs, hogy feltöltsem a szekrényt. vagy csak félek megszabadulni a régitől. hátha nincs "keret" arra a sok újra, amire szükségem lenne.

amúgy meg pontosan tudtam hogy ez lesz. ezt akartam. csak most egy kicsit megálltam valahogy. és hiába mondom meg mondja más is az annyira odaillő szót: elfáradtam. nem bazdmeg, nem vagyok fáradt, ez nem is el-, s nem belefáradás, csak még nem értem el azt, amit akarok és megint nagyon nagyon türelmetlen vagyok, jó szokásomhoz híven. és nem tudom mihez kapjak. bezzeg amikor nincs időm semmire akkor azt a nem létezőt is percre pontosan, precízen be bírom osztani. most meg hogy lenne idő, elúszik szépen a fejem felett, nekem meg még csak fel sem tűnik sokszor, így integetni sem tudok neki.

kicsit olyan most mint amikor megismersz valakit, szerelmes leszel és ha nem vele vagy, folyton rá gondolsz és ettől megáll az élet. mozdulni sem vagy képes, csak ülsz és próbálod felidézni azt az érzést, amit a társaságában érzel. olyan mintha ilyenkor egy darabkád hiányozna, nem? csak vele vagy egész.
na. már csak meg kéne találon azt a darabkát, hogy végre megint(?) egész legyen a lélek.
minden nap, ne csak szerdánként.
 

A bejegyzés trackback címe:

https://pokbibi.blog.hu/api/trackback/id/tr162080433

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Ghery88 · http://omagyar.blog.hu/ 2010.06.15. 12:51:43

Látom, azért mégis sikerült valami hasznosat csinálnod:) Töprengeni mindig hasznos, pedig közben nincs semmi használható eredménye. Az majd később születik meg, csak annyi a dolgunk, hogy valamivel lekössük magunkat addig. Csak akadnék már rá arra a valamire, mert a tananyag most sem működik:D

pokbibi · http://pokbibi.blog.hu 2010.06.16. 09:22:23

már hogyne lenne használható eredménye? talán kézzel fogható eredménye nincs, nem? mármint még, ahogy Te írtad.
kézzel fogható eredmény gyanánt elmehetnék "tanítani" agymosottakat, amolyan szeressük egymást gyerekek, nyissuk meg egymás felé szívünket majdhogynem-hitgyülis bagázst. kézzel fogható eredmény az lenne, hogy kiátkoznának. amúgy valóban valami maradandó alkotása hiányzik most pöppet, maradandó alatt mentális képességeimet szeretném látni manifesztálódva pénzként. na jó, siker is jöhet.
de első lépés gyanánt a tényleges helyes irányt szeretném tuti biztosra magam előtt látni. elbizonytalanodtam és nem szeretem ezt az érzést. nagyon nem.

Ghery88 · http://omagyar.blog.hu/ 2010.06.16. 13:27:51

Én is utálok bizonytalannak lenni, de vagyok annyira gyerekes, hogy ez ne aggasszon ennyire:) Az alkotásért kapott pénz meg sajna nagyjából annyira esélyes, mint amikor magad húzod be az x-et a lottószelvényre az ötös reményében. Sírva-vigadós tapasztalat.

gyönyörű zombi · http://izzyfox.blog.hu 2010.06.16. 22:53:28

úúúúúristen ezt a szekrénykipakolós motívumot de sokszor leírtam már én is!!! mert hát ez a legjobb metafora erre az egészre, nem? :)
akkor gondolkoztam el ezen talán legelőször, amikor a receptemet írtam. emlékszel még arra?
velem ez testben és lélekben is megtörtént (és történik éppen most is, ugye...)
tudod, végül mire jutottam? arra, hogy kellenek a francnak a régi cuccok! szépek és jók voltak egykor, szerettem őket és rengeteg kellemes emlék fűz hozzájuk... szerettem beléjük nézni, mert olyan volt, mintha a ruhák tükrében láttam volna egykori önmagam... csakhogy az már nem én voltam. mert változtam, bármennyire is küzdöttem ellene, végül rájöttem, hogy el kell fogadnom a változást ahhoz, hogy tovább lépjek.
az első lépés a recept volt: amikor kivettem a szekrényből a régi ruhákat, amiket addig csak azért őrizgettem, hogy "hátha majd egyszer megint jók lesznek", de fel sose mertem venni őket... csak porosodtak ott, foglalták a helyet, de új ruhák már nem fértek be -ezért nem is vettem új ruhákat, pedig piszok nagy szükségem lett volna rájuk, mert nem volt egy normális göncöm, amiben utcára mehettem volna.
szóval fogtam ezeket a göncöket, kissé mámoros állapotban nevetve magamra húztam őket, majd a tükör elé álltam, és... már nem sírtam, hanem nevettem. állati hülyén álltak rajtam, de már nem bántott a dolog, sőt!... azt hiszem, akkor fogadtam el magamat és az egész életet, úgy ahogy van. utójára fölvettem a régi dolgokat, jól megnéztem magam, hogy az agyamba véssem az emléket, aztán szépen sorban zsákba hajtogattam minden darabot.
megtehettem volna, hogy tovább őrizgetem őket, de minek?! nem azért dobtam ki mindent, mert úgy döntöttem, hogy úgyse leszek többé "olyan", sovány, trendi, stb... dehogynem, leszek! célok közé ez is ki van tűzve. de ha egyszer elérem, hogy megint "olyan" legyek, akkor az már nem "az" lesz, hanem már eggyel jobb! nem? és ha valami egyel jobb, akkor miért húznék rá olyan göncöket, amiket egyel rosszabb koromban viseltem? ;)
egy szóval a nagytakarítás tényleg sokat segít. az embernek rá kell jönnie, hogy változik, és ezt el is kell tudni fogadni. ez pedig akkor a legegyszerűbb, ha fogod azokat a dolgokat, amik materiálisan a múlthoz kötnek (ld. ruhák), és kidobod őket. de az emléket nem. mert az segít megtalálni a helyes irányt, és nem az anyagi, külsődleges, "töltelék" dolgok.

pokbibi · http://pokbibi.blog.hu 2010.06.17. 12:23:02

@Ghery88: nem tudom mennyire gyerekesség, szerintem csak típus függő. én világ életemben utáltam a bizonytalanságot. legyen valami aránylag megszervezett, látszódjanak a keretek, azon belül meg lehet kreatívkodni meg spontánkodni.
normális állás reményét meg majd halálos ágyamon tán feladom. addig nem.
tegnap igazán jó beszélgetésben volt részem Fanthomassal, és vhogy ő is hasonló szituban van. megállapodtunk abban, hogy túl rövid az élet ahhoz, hogy megelégedjünk a szarral. ugyanakkor rávilágított arra is, hogy a "hitgyülis" bagázsból még jó dolgot is ki lehetne hozni. legalábbis vicceset. höhö.

pokbibi · http://pokbibi.blog.hu 2010.06.17. 12:31:33

@gyönyörű zombi: a baj az, hogy a régi göncök, régi szokások, régi arcok. nyilván nem téged meg a srácokat akarom iktatni :D
csak mostanság sok régi dolog jut eszembe, amik már nem kellenek, amikre már nem is tudok úgy tekinteni, hogy jó volt, csak olyan aha, voltam valamikor ilyen. mintha kívülről figyelném saját változásomat és objektíve tudnám vizsgálni a fejlődést. mondjuk ez mindig is jellemző volt rám, az objektivitás, sokan nem is értik hogy tudom ezt megtenni, amikor magamról van szó. meg lehet, csak most leálltam, mert nem látom tisztán mi az ami kell még, csak érzem hogy mi az ami nem. de nem tudom tisztán ráfogni a kirajzolódni látszódó jövőmből egy dologra, hogy na emiatt nem kell. mert még nem találtam ilyet, csak érzem mi az amire a jövőben nem lesz szükségem.
fú sok minden kavarog most a fejemben a tegnap este után, majd azt hiszem ha letisztult posztolok egyet róla, meg majd csacsogunk, úgy egyszerűbb:D
ezeket a lelki göncöket leginkább szituációkkal tudnám leírni neked, de azt inkább szóban;)
süti beállítások módosítása